fredag 25 maj 2012

Dagens Torsdag - Melon


Torsdag!
Vad vi gör?
Äter melon, dricker massor, äter lätta luncher och mellanmål, läser böcker, lyssnar på böcker, badar i baljan, leker i sandlådan, fördriver tiden i skuggan men lyckas ändå få en massa färg och såmålas det tavlor på staffliet där i syren-skuggan.


Mamma Mu skulle ju iväg på egentid och tjejkväll under dryga 4 timmar, så länge har jag inte varit ifrån barnen, eller haft egentid sen jag låg kvar på BB :-)


Så här dagen efter kan jag meddela att läggningen hade gått lite si så där...
Alice som bara är nöjd med att jag lägger hade gallskrikit av ilska över det faktum att jag inte var hemma och värmen gjorde inte saken bättre.


Halv nio hade nog båda barnen somnat och Jonas var lite ..trött....
- Jag har plockat och plockat, känns som jag har plockat och fixat hela kvällen..
(ang att alla leksaker, böcker och saker ska in från altanen efter en dags lek, plus att käket ska fixas efter middagen mm)
- Tja, välkommen till vardagen, sa jag :-)

Jag förstod ju att Alice skulle vara arg vid läggningen, men det kändes ändå "ok".
Eftersom jag vet att hon inte skulle vara ledsen, utan arg, arg som ett bi.
Och det tror jag var jobbigare för Jonas att höra än för Alice själv.
Det var skönt att vara borta lite, att inte tänka på barnen.
För det gjorde jag faktikst inte...
Det var verkligen dags för Jonas att visa att han är pappa fullt ut och då måste jag kunna vara borta på kvällarna, jag också, inte bara han.
Om jag roddar iland middag, fix, plock, läggning av två så vore det ju själva f-n om han inte gjorde det.

Kram Maja

Inga kommentarer: