fredag 4 maj 2012

Prinsessan och Grodan



Tänk vad roligt man kan ha med det här!
Vit sugarpaste, pastafärger, en vääääääldig massa tandpetare och olika verktyg man köpt eller har i kökslådorna.



Häromkvällen började jag med dekorationerna till tårtan eftersom dom ska torka till sig lite.
Tårtan står ju sedan igår kväll och gottar till sig med fyllningarna i kylen.


Det jobbiga och svåra är egentligen att färga in pastan till den exakta nyans man behöver.
En dutt för mycket färg och allt är kaputt.


Som inspiration har jag ju hela tiden haft fantastiska Ulrika som har bloggen
Bakverk och Fikastunder och hon har ihärdigt också svarat på frågor om diverse saker.


Den här lilla prinsessan och grodan gjordes pö om pö efter lite gluttande på bilder.
Man får bygga, knåda, rulla, testa, göra om...
Enormt beroende framkallande kan jag lova.


Efter två timmar hade jag dessa klara, plus klossar till klosstorn och ett lok med fyra vagnar :-)
Allt ska ställas på Alice tårta.
För att vara min första gång är jag faktikst väldigt nöjd!
Ikväll ska jag lägga på locket i sugarpasta som då först ska färgas in i rätt nyans.

/Maja


Inga kommentarer: