fredag 6 juli 2012

Alice bästa natt ever

Just nu har jag en fnissande liten fis intill mig, som vaknade med ett fnissnär kl var kvart i tio!
Alice absolut bästa natt ever!
När Jonas och Julia igår gick ner för att ta ett kvällsdopp från bryggan, åkte A och jag till ica för att handla gott inför farfar och Gunillas ankomst i eftermiddag.
När vi kom hem var klockan arton och A ville absolut inte vara vaken mer, middag fick hon inte i sig men väl den vanliga flaskan välling i famnen och sen slocknade hon.
Vaknade någon gång, men somnar om direkt bara man smyger in och säger:
-Lägg dig ner igen...
Vaknade kl 02, men somnade om...
Vaknade sen inte fören vdi 06 tiden och fick då den flaskan välling som hon annars vill ha mitt inatten men inatt "sov över"....
Sen sov hon, i sin säng, tills nu...
Hon är rolig när hon sover, varm som en bakugn så hon har bara tunt påslakan utan täcke till att börja med, täcken lägger jag på ju närmare morgon det är..
Och hon far runt, i sömnen..
När hon nu vaknade med ett fniss där inne låg hon med fötterna på huvudkudden och låg ovapå täcket som en groda med huvudet mot fotänden.
Våran Pippi Långstrump.
Bästa natten ever.
Och Julia vaknade runt 8 så hon kom in till mig och la sig, så låg vi där och pratade.
Om att vi ska vara borta inatt.
Att hon kommer sakna.
Att jag kommer sakna.
- Mamma, det häj vaj jätte mysigt att jigga häj och baja pjata..
Åååååå, min storfis!

kram Maja

Inga kommentarer: