söndag 1 juli 2012

Ännu ett kalas


Igår for vi på sammanslagna kalas i götene hos mormor och Dennis..
Mormor hade fyllt, Marin hade fyllt och mormor gått i pension.


Det blev inget bad den här gången men väl ett nerdyk i våra gamla barnleksaker..


Åh jag vill också ha så där tjock tjock gräsmatta, det känns som att gå på mjuk mjuk matta, och det där trädet, så där perfekt stort och vackert och ger fin skugga...


Alice som aldrig sitter still, satt lite still, men annars gick hon omkring och drog i allt hon nådde, drog ut lådor och skåp och undersökte det mesta :-)


Min storebror hade också hittat dit med mina kusiner, Pauline..


Och storasyster Mikela..här tillsammans med lillebror Martin, som också han firades.


Den socila *ironi* biten av skaran.
Min storebror, Jonas och min lillebror.


Vi åt, fikade glass och jordgubbar....


Och Julia tog självklart tillfället i akt att så ofta som möjligt sitta och mysa bredvid "moster" Lotta.


Efter inomhusbad och massa lek var det dags att fixa jordgubbstårtan.
Som vanligt var det Dennis och Julia som stod för den biten och gott-i-gott tyckte alla.
Speciellt Alice som älskar jordgubbar, fast vill helst ha dom naturella och i små bitar.


Mormor testar em utav födelsedagspresenterna.
Trädgårdsyatzy.
Gud så roligt!!


Stora trä-tärningar man inte kan missa, slår ju alla sommarens trista kubb-spel med hästlängder....

Sent på kvällen satte vi trötta och mätta barn i bilen för hemfärd, Alice som hela dom 14 milen hem, Julia satt och bladdrade mest hela tiden tills hon fick vila lite och titta på Bamse i min mobil.

Kram Maja

Inga kommentarer: