lördag 14 juli 2012

Bakning Pågår...


Oki....bakningen inför sommarens alla kalas har startat.
Lika bra det så många som det är.
På samma vecka ska vi ha tre kalas...
Så Julia och jag har bakat bullar, chokladbollar...
Idag satte jag fyra stycken mördegar till kakor..


Voila!
Vad ska detta bli...?
Mitt favoritströssel och den enda sort jag använder i bakning.
Kulor i olika färger.
Det i stora glasburken har jag köpt på Strössel och Annat.
Pippiformen är till ett utav kalasens bakelser...

Det är ju liksom så när alla fyller i samma vecka.
Inte veckan som kommer utan veckan efter det så har vi:
Tisdag: kalas hos Elias
Onsdag: Litet kalas här för Julia på hennes födelsedag
Torsdag: Baka alla tårtor och figurer
Fredag: Litet firande utav mig + montera tårtor och förbereda inför lördagen
Lördagen: Julias stora kalas, många gäster.
Söndag: PUH!!

Kram Maja

Inga kommentarer: