torsdag 19 juli 2012

Poolbad Och


Åh jag ligger efter i skrivandet, men dagarna går, solen skiner och agendan är full..
Poolen som vi köpte från farfar och Gunilla blev stor och härlig och tar halva gräsmattan på baksidan :-)


Medan J och K fortsatte med sitt tisdagsbyggande på staketet så badade våra fiskar till barn mest hela tiden.


Och dockorna...alla dockor har sina namn, jag vet det, men Jonas har lite sämre koll, vilket han då genast får höra av Julia..hon rättar honom.
- Neeeej pappa, det däj äj Dockan, inte Ida!!


Lillfis som är modigare och kavatare än kavatast och som man får jaga ständigt..
(igår inne på Lindex halv-nude för hon smet från provrummet, med min sko :-))


Men, upptäckande barn är glada trygga barn.
Vi HAR otroligt trygga barn!


Storskrot pustar ut på poolkanten, det var finurligt tyckte hon, att kanterna är så breda att man kan ligga och vila på dom, och blir man varm, rullar man bara i vattnet :-)


När lillfis tröttnat på att bada älskar hon sandlådan, ju sandigare hon blir, desto roligare är det....


Gräva gräva..ner till Kina.



Flugmördarjakt...
- Kom igen ska jag ge er vad ni tål!


- Ha! Där fick du!


- Mamma, jag toooog den!!

Ja, ni ser, våra dagar bara går och går, och varje kväll när barnen har lagt sig fortsätter mamma Mu med något av alla projekt som är lite deadline på inför nästa vecka, puh.

Kram Maja

Inga kommentarer: