tisdag 24 juli 2012

Hipp Hipp Hurra!


Älskade Älskade Älskade skatt...
Midnatt råder och om några timmar ska jag upp och fira dig..
Jag vet att du inte kommer kunna ligga kvar i sängen, som vi sagt, tills vi kommer in och sjunger med bricka och paket.
Jag vet att du kommer rusa upp och skaka liv i mig och utbrista att Idag fyller du fyra...för du har redan varnat mig om det :-)
Du har önskat dig Madickens födelsedagsrukost.
Våfflor...och oboy.
Brickan står klar här i köket, födelsedagståget är redo.
Flaggan ska ut.
Presenterna slog jag in sent ikväll.
Det väntar en sista som överaskning i trädgården när du väl fått på dig kläderna och gått ut...

Fyra år.
Stor, liten, plutt och gigantisk.
Allt i en och samma tjej.
Min finaste lilla tjej.
Min goa goa omhändertagande och omtänksamma lilla tjej.

Imorgon ska du firas, med sång, tårta och vajjande flagga.
Men först ska jag bara in och stopa om dig och dra in hur fantastiskt gott du doftar där du sover sedan länge.

Älskar dig, alltid, evigt.
Mamma

Inga kommentarer: