måndag 2 juli 2012

Välkommen på kalas



Julia hämtade mig i köket i förmiddags..
- Kan du komma ett sjag mamma?
- Det kan jag absolut..
- Väjkommen på ett jitet kajas...jag haj dukaj jite häj tijj mina vännej jujen, du fåj vaja med om du vijj?


_ Häj finns ketsupp i glas..och så haj ja jot kaffe som du tyckej om...


- Däj haj vi Pjicken, Hästes och Jijja Gubben..och så Fjodhästen..


- Ja tänkte att vi föst skujje fika jite...och sen kan vi sunga Ja må hon jeva.


- Det vaj väj ett bja kajas mamma?

Åh lilla lilla fantastiska påhittiga du, det var ett superbra kalas, och kaffet smakade precis som kaffe ska smaka när barnhänder gjort det fullt av kärlek.

Kram Mamma

Ps, Julia kan inte ännu säga R eller L i alla ord, så dom bokstäverna skriver jag fortfarande som J..för det är ju så hon pratar...

Inga kommentarer: