tisdag 17 juli 2012

När min klänning ska gå bort...


Måndag var ju inte bara bygg...inte för mig och tjejerna.
Vi fick ju massa härligt besök av Stina Albin Therese Pontus och Robin.


Alice har haft killbesök i sängen, redan...
Albin snodde hennes säng för liten tupplur på em.
Tjejerna var så himla rara att dom hade med sig lunch och efterrätt till oss alla.
(köttbullar och pannkakor med grädde, yammi!)
Och så fick Therese prova klänningar jag tvingade på henne inför helgens bröllop.
Det blev en chiffong i gråblått som går på fest.

Fem barn senaare och när vi vinkat av Stina och A så tog jag barnen och åkte till leksaksaffären för att köpa present åt Elias.
Julia valde själv och hon har stenkoll på i vilken ordning vi alla fyller år.

-Föst fyjjej Cia, sen Gunijja, sen fyjjej Ejias, sen äj det ja och sen äj det mamma!


Medan männen bara fortsatte och fortsatte sitt byggande utan en tanke på klockan och middag och nattning så besöktes jag utav falukorvstjuven Alice i egen hög person när jag stoddär och lagade korvstroganoff...
Swisch sa det så försvann bit efter bit av små nallande händer som sedan s-p-r-a-n-g på dom där knubbe benen och skrattade glatt åt tilltaget...
Och som alltid annars rymmer hon i i Julias rum och köket där.


Detta är nya "tricket".
Ligga på mage och leka, eller bara microvila samtidigt som man leker för det vore ju hemskt att missa en enda uns sekund av livet..

Kram Maja

Inga kommentarer: