söndag 25 november 2012

Att gå till skogs

 






 
Eftersom jag inte får det att funka med att förstora bilderna får jag lägga ut dom som små...
Tyvär...
I torsdags hade vi tänkt oss att gå till skogs med stekt äggsmörgås men vädret visade en annan sida och det blev jag och Julia som allena när Alice stod och sov i vagnen, som tog oss till skogen bakom vårt hus.
Perfekt att ha så nära.
Vi hittade lite natur av olika slag att ta in och vi hittade kojan där vi lekte affär.
Julia är så rolig, och så härlig att ha långa samtal med, jag älskar det. Våra vuxna samtal.
Där fantasi och lek och verklighet blandas i hennes tankebanor.
I affären sålde hon kaffe och delikata kanelbiscotti berättade hon och allt kostade två kronor.
Sen kostade allt tre kronor.
- Men har du bara två går det bra ändå mamma...
Torsdagen blev en bak och fram dag.
Vi vaknade sent.
Julia sover numera varje natt i min säng från kl 03 ungefär, då kommer hon, och varken hon eller Alice vaknar före kl 09.
Torsdag fredag var Jonas i stockholm och vi tog dagen som den kom.
När vi kom in frusna och regnvåta och fulla av natir smakade ju varm oboy och chokladboll bäst, trots att vi egentligen borde ätit lunch då, men lunchen åt vi när vi borde ätit mellamål och morgonduschen togs efter timmarna utomhus.
Torsdagsmys och sagoläsning till middagen och allt bara så där, mysigt.
En bra torsdag må jag säga och Julia fick somna i vår säng.
Fram för fler bak och fram vända torsdagar.
Kram Maja
 

Inga kommentarer: