torsdag 29 november 2012

Att göra hjärtan

 
Jag hittade rött silkespapper nere i hyllorna....
Julia klippte små bitar och la i en skål. (ca 4x4 cm stora)

 
Jag mallade upp ett hjärta hon sedan fyllde i och kletade fullt med limstifts-lim

 
För att sedan knyckla ihop alla lapparna en och en och klistra fast till ett alldeles bulligt och vackert silkespappershjärta.
Först gjorde hon det till sin vän Adam, det var därför hon ville göra ett.
Men så kom hon på att han är ju borta ett tag till så hon hann göra ett till honom nästa vecka.
Så det här fick bli till mormor och Dennis.

 
- Får jag låna bokstavsstämplarna mamma?
- Vilka bokstäver ska jag ha, kan du bara säga så tar jag fram.
Och det gjorde hon.
Sen tryckte hon.

 
Det här var ju det enda man behövde.
Silkespapper, lim, sax, papper att limma på, fantasi och pysselglad unge.
Det här ska Alice få vara med på nästa gång för säg den ungen som inte kan knyckla ihop papper och inte uppskattar lim....
Kul lätt pyssel som blir fint.
Maja

Inga kommentarer: