torsdag 22 november 2012

Att träna Öga Hand Precission

 

 
Gårdagens pyssel.
  
 
Och det här, det är så gammalt och det är så pilligt, trixigt och roligt.
Och jag satt massor med detta när jag gick på lekis.
(jo så hette det ju då)
 
 
Man behöver alltså.
Lite tjockare kartongpapper, gärna i glada färger men vita funkar ju också.
Det måste ju bara vara styrsel i dom.
Lite bomullsgarn.
En strump-stopparnål.
 
 
Följande bilder kan jag inte av ngn anledning inte få blogger att förstora men men...
Mamman får sedan rita enla figurer som är lätta att följa och se vad det är.
Blir det för svårt så tröttnar ju barnen.

 
Det man inte såg på lilla bilden var att jag sedan längs målade konturerna hade gjort små hål med en stektermometer.

 
Sen ska ju nålen bara upp och ner från framsida baksida..

 
Och det där tyckte Julia var superroligt och satt i säkert två tmmar i sträck innan jag tyckte det var dags att sluta..

 
- Men mamma, det är ju så roligt...och pilligt...
 
 
Ibland fastnade tråden och jag fick hjälpa men annars klarade hon det galant och det ÄR en bra övning mellan Öga och Hand och precission och tålamod.
 
 
Samtidigt som det blir fina kort att ge bort...
Eller som i vårt fall, att Julia till varje kort ska jitta på en kort kort saga.
Snögubben och den sagan, den ska hon ge till snögubben.
Dom andra kunde nog mormor få tyckte hon :-)
 
 
Två sykort återstår att göra...
Testa hemma.
Nästan noll insats och ger väldigt mycket.
/Maja

Inga kommentarer: