söndag 15 september 2013

SÖNDAGEN SNART TILL ÄNDA


Lördag innebar några timmars
 Friluftsfrämjande för mamman i huset.
Timmar i solen med broschyrer och visitkort för att sälja in och reklama och barnen fick träffa Mulle.
 
Medan mamman var borta från hemmet några tmmar pasade barnen på att baka paj som mamman fick vid hemkomsten.
 
Helgen går fort.
Jättefort.
Fredag kväll och plötsligt söndag.
 
Och söndag betyder Mulle.
Och söndagen idag betydde Mulle med Hitta-Vilse och direkt efter fem årskalas hemma hos dagiskompisen Klara för Julias del och så följde hon med kompisen Vera hem direkt efter för mamma-pappa-barn lek och pyssel vid köksbordet.
 
Behöver det påpekas att det är ett trött barn som nattades ikväll?
 
Och helgen gick gigantiskt fort.
Och jag har mängder av pappersfix jag borde ta i tu med.
Protokoll som skall skickas runt för justeringsläsning, Mulle-admin, beställning av terminsmärken, visselpipor och annat...och jag ska skicka in jobbansökningar.
 
Så, en söndag går fort.
 
 
Idag var det höst.
Höstregn drog över oss och jag fick spänna upp den stora blå presenningen över oss i skogen som ett tak där vi skulle ha matsäcksstund.
Det kändes att det var höst.
Och att söndagen går så försnillans fort.





 
Men nu, nu tar jag kväll, sätter klockan på extra tidigt och smyger upp före barnen imorgon på våran lediga måndag och ordnar alla papper och viktiga saker.
För nu tar jag söndagskväll.
Jag behöver det.
Och kvällste med kanelknäcke och lite choklad.
 
Mmmmm, så får det bli.
 
Maja

Inga kommentarer: