tisdag 23 juni 2009

Liseberg och rosa kaninöron

En strålande härlig dag för en tur till Liseberg med Edwin, Lyckeli och deras mammor och så Veronica och lilla Tristan.

Massor av folk, trängsel, folk utan respekt för barn i barnvagn, men till slut var vi inne. Skulle hälsa på Familk kanin i kaninhuset men dom hade åkt på picknick, spelade tre omgångar på leksakshjulet på vårt nr 8, men icke, jag som siktat in mig på solstolen i trätill Julia och dom rosa boxarna. Edwin däremot hade turen på sin sida och vann en fin plastlastbil, Lyckeli hade tur två gånger, då är dte ju mera skicklighet, och vann en stor fin basketkorg med boll OCH en stor fin mys-papegoja. Lyckans ost.
Julia gick ju inte helt lottlös hon heller sen i Lisebergsbutiken, ett par rosa öron till utklädningslådan skall hon självklart ha sa mamma Maja och suktade även på den lilla prinsesskronan men den finns kvar nästa år.

Efter en tur på ponnykarusellen som framkallade mycket intressanta tak-tittar, det var målat så fint i taket, och många skratt och fniss från fröken som uppenbarligen gillade livet på hästryggen, så gick vi och satte oss för medhavd fika uppe vid Lustgårdarna , en mysig lund med rinnande vatten från träden. Härligt.
Sen var det dags för oss att vinka och krama hejdå för att bege oss hem till dom åtta maskinerna tvätt som snällt låg och väntade på oss. Urk.
men fram till tvätten var det en härlig toppen dag!

kram Mamma och Julia


Mamma och jag kollar det fina taket..


Det här var roligt!! Det tycker Edwin också.


Det kittlade i magen tyckte nog Julia som fnissade när vi snurrade runt runt..


Utanför det viktiga, och på Liseberg toppenfina: Amningsrummet!


Jag är mammas lilla bunny.


-Hihi vilka tokiga öron jag har mamma!


- Så knasigt...men bäst jag visar min flirtiga sida...


- vadå? Skulle jag ha fnissat åt Julias rosa öron?? Har jag inteee...


- Bildbevis måste förstöras....ge miiiiig...


Fika i den härliga lunden...

/Mamma

Inga kommentarer: