måndag 8 juli 2013

ATT DELA MED SIG

 
Man ska dela med sig av bra saker.
En sån sak är dessa goda cevapper.
Försvenskade från förlagan som är allt igenom Kroatisk.
Godare köttspett att lägga på grillen är svårt att uppnå.
Jag bjuder er på det och hoppas ni får smaklig spis.
 
Nötfärs
Basilika fryst hackad
Sweet Chilli
Soya
Vill man hotta till dom lite rökiga tar man en skvätt whisky.
Här ska man nog fråga den som är spritskåpsansvarig för t y d l i g e n så är det viss skillnad på en som är 2 årig och heter något väldigt alldagligt än en som heter nåt ovanligt som Lafroj (ja-a då helt fonetiskt skrivet jag vet) eller Lagavolley ( Ja-a det också) och har en lagringstid på nästan lika länge som jag själv.
Så, ska ni ta whisky, fråga :-)
 
Blanda ihop allt.
Jag tar elvisp eller Kitchen Aid, beror på mängden.
Gör bollar som du trär på grillpinnar (bra kvalite) och forma långa korvar.
 
Grilla och njut med fet sås, mastig sallad med feta och avocado, goda tillbehör och vill man så tar man pasta eller ungsgrillad potatis till.
 
 
Men just nu, så missa inte Sparrisen!
 
Den är så god att grilla.
Pensla med rapsolja och strö över flingsalt.
Grilla fyra minuter.
Voila!
 
Maja
 
Ps. Jag sysslar inte med mått och mängder när jag lagar mat.
Bara när jag bakar.
Så marinader eller som dessa spätten när man ska blanda i saker.
Då höftar jag.
Och, hellre för stora höfter än för små.
 
M
 


Inga kommentarer: