onsdag 17 juli 2013

TJÖRN

 

 
När vänner frågar om man vill komma och bo hos dom i ny-tillbyggda-huset på Tjörn så tackar man liksom inte nej.
Att få vara gäster hos Kristian och Louise är bara förenat med glädje, skratt och en så jädra stor porton av gästvänlighet och god mat att man på snudd kan trilla av stolen.
Det är kort och gott bara så förbaskat trevligt bra!

 
Så, tillsammans med en enorm presentkorg full av godsaker packade vi in oss med allehanda tänkbara kläder och ting vi skulle komma att behöva för en liten Tjörnvistelse.

 
Naturtomt och smultronälskande ungar som fick äta så mycket dom ville och en hund som heter Sally som Alice hyste nån skräckblandad förtjusning till.
Om Sally kom för nära ropade hon
- Stopp Sajj-Sajj suta suta stopp!

 
 
Det ville sig tom så härligt att vi kvinnofolk faktiskt fick en smula barnfritt under en liten stund när vi kunde sitta där i fåtöljer och soffa och sippa på kallt rosé och tycka livet var förbenande gott att leva medan män och barn sprang för glatta livet undan både vattenlek, bollar och Sally nere på gräsmattan.

 
 
Värdinnan, en helt outstanding sådan skall påpekas.
 

 
Fina mamma Karin och Emilia

 
 
Och ja, gräddhyllan...
 

 
Alice berättar med stor inlevelse att Sally minsann försökte busa med henne lite.


 
Pussa grodan så den blir prins...
 
 
Fast Ludde ville ha en prinsessa sa han

 
 
Det här kan jag göra flera timmar i sträck..
Gosa in mig i mjuk barnanacke och veta att hon, hon den där lilla lilla goa människan, hon har jag gjort.
 

 



 

 
- Jujja hemme?


 
Alice och jag sitter och väntar på Julia medan Sally får sin promenad.
En evighetslång väntan tyckte Alice.
 


 
 


 

Bädda barnsängar
 
 

 
Värden Kristian
 
Så gick då timmarna.
Barnen bytte kläder och fick gå med Sally på promenad.
Guldfiskar storlek större ute i dammen skulle matas och middagen lagas och grillas och barnen fick pyjamas och film mys och vi delade upp rummen och det kom sig så att Julia och Ludde fick ett eget dom delade och jag och Alice camperade i samma 90 säng och vi satt där ute på altanen till sena natten och spelade spel och kolsvart blev det och myggor närgångna och innan alla bröt upp och kröp till sängs pussade man barn och stoppade om och så kröp jag tätt tätt intill Alice tills morgonen kom och hur nu det kom sig så hade jag sen både Ludde och Julia i min säng till huset vaknade till liv.
 
Återigen.
Vänner.
Vårda, ta hand om och uppskatta.
Fint det.
Och ni, tack för att vi fick komma!
 
Maja


Inga kommentarer: