lördag 6 juli 2013

ATT HA FÖRSTA DAGEN


Oj maj gådd vad det sken från himmlen idag.
Lika mycket som det de senaste har regnat från denamma himmel , lika mycket sken den idag och tack och lov för det.
 
När vi bor som vi gör intill den här fantastiska badplatsen med sin fina strand så får man dra nytta av alla dom här dagarna och göra alla dom där trista "måstena" en annan dag när det regnar och är mulet för idag var önskemålet klart från små barnamunnar:
 
S T R A N D E N
 
och så fck det bli.
 

 
Jag skulle kunna sitta med fingret på avtryckaren precis hela hela tiden, det vet ni ju vid det här laget och alldeles speciellt när vi är utomhus och med vatten och strand och två små fislottor springer omkring fullt munderade med flythjälpmedel och Alice som helt orädd, med pappa i närheten, ligger i vattnet och ropar
- Fimm-Fimm
mest hela tiden och självklart betyder det att hon simmar för glatta livet och ja, det gjorde hon.
 

 
Så vi spenderade många fler timmar där än det var tänkt innan solkrämsdoftande trötta kroppar gick tillbaka upp mot huset igen och tog tag i några måsten, eller måsten och måsten.
Baka muffins och bröd kan man ju njuta av...

 


 
 
 
 
Det var en vän till oss som engång sa.
- Tämk när man var liten då smakade allt sand på sommaren.
Bullarna och glassen, och man brydde sig inte om det, det var gott ändå....
 
Så, jag brydde mig inte om att torka bort sanden från Alice små händer där hon satt och grävde medan pappa och Julia botaniserade i glasskiosken för hon resonerade som vännen, hon brydde sig inte ett skvatt, det var gott ändå.

 
Så, vi Fimm-Fimmade...
Ja inte mamman förstås, hon höll sig mest till knäna men det var modigt ändå tycker jag eftersom vi timman innan mitt i melonfika-pausen fick se en stor vattensnok komma ringlande.
Halleyeduda!
Så, i till knäna var fantastiskt modigt...och att låta sina barn gå i igen, ännu modigare.
 


 
En minst sagt härlig dag som avslutades med grill.
Sommarens första semester dag, för Jonas.
Bättre än så kan det väl knappast börja.
 
Ps. Självklart simmade vattensnoken bort från området innanför bryggorna dit han vilsat sig in, annars hade såklart varken jag eller barnen gått i igen och ja, även jag har en flaska handsprit i väskan så nej, mina barn tvingas inte att äta sin medhavda mellanmål alltid, med händer som ser ut som grusupptag...
Ifall nu någon så snällt undrade ;-)
Maja

Inga kommentarer: