fredag 19 juli 2013

IGÅR

 
 

LISEBERG
 
Sex timmar med karuseller, guldpass, åkkuponger, glass, kaffe i fina rosa muggar, medhavd pastasallad att dinera på de för året nybyggda och många, borden längs ån med fin utsikt för barnfamiljer med medhavd mat, bara en sån sak, att dom satsat på att göra parken familjevänlig för oss med smått.
 
Lägg till sol, gassande sol, lagom med folk, nästan inga köer och en Alice som med armarna i luften gastade i karusellerna
- Meja meja junt junt!
Och ska vi översätta blir det helt sonika:
- Mera mera Runt runt!
 
Så, om hon uppskattade karuseller?
Jo jag tackar jag.
Får köpa guldpass till henne med.
(fria åk)
 
Lägg även till nybyggt kaninområde verkligen verkligen barnanpassat, roliga och nya karuseller, bättre närhet mellan allt, nya cafe och matställen och glada barn som mycket noga vet vilka
Inte-tappa-bort-varandra regler som gäller på Tivoli (speciellt)
 
Julia som åker allt hon får, 114 cm lång så får hon åka massor och modet hon har är enormt, imponerad är mamma, hur hon köar och visar åkband, knäpper bälte och fäller säkerhetspinne, framför allt det där m-o-d-e-t, allt som snurrar, far runt, åker högt och lågt och får min arma kropp att må en smula illa.
Inte hon.
och inte Alice.
Bilåksjuka Alice som klarar karuseller.
 
Så, sex timmar med allt detta.
Jag förklarar inte mer, jag bjuder på bilder.
Och snart, snart kommer vi tillbaka!
 
Och då, då bänkar vi oss i den röda hoppande farkosten igen, precis som värdinnan sa, när hon lät mig åka sista åket tillsammans med Julia trots att jag saknade kupong.
- Ta den röda, det här kommer mamma gilla!
Så skrattade hon...och skrattade där inne i båset när jag hoppande skrattande for förbi.
 
Ja, vi kommer tillbaka.





 





 


 
 



 


 


 
 









 
 


 




 
 

 


 

 

 
 Maja
 

Inga kommentarer: