tisdag 21 januari 2014

DAGENS VIKTIGASTE ENLIGT MIG


Dagens viktigaste, och godaste, enligt Moi.

Godmorgon tisdag med febervarma barnpannor.
Hostmedicin och Ibumetin tilldelas de små medan kroppar bäddas in i varma goa täcken framför Disneyfilm allt medan mamman jonglerar med allt det där som stod på agendan idag.

Jag har fem stycken inbokade intervjuer de närmaste två veckorna.
Den där vinterdvalan företagen befunnit sig i verkar vakna till liv och spännande är det.


Men idag baddas pannor och eldas i brasa.
Njuter långfrukost tillsammans och den inplanerade innan-lunch-och-efter-jobbadmin-PW-turen, den får helt enkelt vänta på sig en smula.

Är barnapannor varma så är dom.
Och dessa pannor behöver omtanke och mammavård.
Andra måsten får stanna upp en smula då.
Jag har fog för det.
Mer än väl.
För trots att företagen har legat i dvala sedan mitten av december så har inte jag och det ska nog betala sig snart.

Dessutom kan jag ta en liten surfstund och få lite glasögoninspiration för fy tusan det är något av det svåraste, att välja rätt bågar.
Bågar med stort B.
Dom där som är jag.
Inte för skarpa och inte för mesiga.
Som inte gör att jag ser hård ut men som ändå markerar.
Som ger det där intrycket jag vill och önskar.
De finns ju en uppsjö!

Har begränsat mig till svarta plastbågar iallafall.
Som om det gör valet lättare :-)

Härlig tisdag önskas alla.

Kram

Inga kommentarer: