tisdag 7 januari 2014

VISA NÅGOT NYTT


Tisdag och ruskregn utanför som kommer i sidled.
Då kan jag ju passa på att visa nya vårkappan jag klickade hem från Sheinside häromkvällen för ruskigt fyndliga dryga 500 lappen.


Kappa, liksom kavaj funkar ju till det mesta och den här föll jag för direkt.
Kan klickas hem på Sheinside Här


Men, idag är det alltså tisdag och en vanlig dag efter alla lediga helgdagar.
Men vi tog en extra dag off från förskolan.
Barnen var mer än lovligt trötta och så svåra att väcka och ledsna och upprörda att jag beslöt att ta den där extra dagen.
Alice basunerade ut högt och tydligt att hon absolut inte ville åka till Fö-koola, och så slängde hon sig om halsen och Julia följde efter och jag kapitulerade, totalt.

Så vi tillbringar denna tisdag med att åka på utflykt till större stadens simhall, där ska vi plaska runt tills vi får skrynkliga tår och håret doftar klor.
Åka rutschkana och lära oss simma och flyta och plocka med alla leksaker som brukar finnas där i den varma bassängen.

På tal om skrynklig hud hade vi kompisen Ellen här på lek hela dagen igår och barnen avslutade med att göra om vårt badrum till ett badhus.
Dom satt där på golvet, genomblöta, och badade dockan Ariel, friserade och låtsades och försökte till på köpet gifta bort henne med Barbie-Baywatchdockan som är en klar look-a-like av David Hasselhoff, bara en sån sak, men det gick minsann inte.
Men dom satt där, tills dom var alldeles skrynkliga om händerna och det tog en lång stund för mamma Anna att få med sig Ellen hem.

Så, jag och tjejerna hade en bra dag, och det tänker vi ha idag också.

Kram

Maja

Inga kommentarer: