fredag 18 april 2014

KLICKAT HEM PÅ ZARA



Nytt och vårfint hemklickat från ZARA


Nej ingen hemlighet att fröken älskar, ä-l-s-k-a-r välskräddade klänningar.
Och nej ingen hemlighet att jag veckans alla jobbdagar antingen bär just klänning eller kjol.
Det är liksom bekvämast enligt mig.



Så precis innan jag släckte ner datorn på jobbet igår strax före fem så råkade jag visst klicka hem både skor och klänning...
Skorna i mjukaste getskinnet kommer få mina fötter att njuta hela dagarna där jag ständigt står upp och jobbar.
Dom har vant sig nu kollegorna.
Att jag står, aldrig sitter, gestikulerar med armar och ben när jag har kunder i örat för att verkligen övertyga den där vd'n i andra änden att han gör ett big misstake om han utsätter företaget sitt för fara.
Dom har vant sig.
Vid flaxande armar och benrörelser.

Dom har också vant sig vid att jag kommer välklädd och i klackar.
För det är också skönast.
Och inger förtroende.
Ja inte att ha klack men att vara presentabel.
Så, med kollegor runt mig som skrattade gott åt mina skoantal klickade jag hem denna fina skräddade klänning igår.

Sen for jag hem.
I regn.
Till man och barn som varit hemma sedan kl två.

Nu tar vi fyra dagars ledigt och har tillsammanstid.

Gladpåsk allihopa!

Kram

Inga kommentarer: