onsdag 16 april 2014

PÅSKKÄRRINGAR MOT BLÅKULLA


Det var påskfirande på förskolan idag och självklart for jag dit med två blåkulla sugna påskkärringar.

Vi ska till Blåkulla tjoades det här denna morgon när frosten satt som berg på bilen trots att J varit rar och skrapat rutorna redan halv sju åt oss.



Påskfirande med påsklunch och skifte av avdelningar stod på schemat på tjejerna och ett jäkla säljrace för mamman.

94 kundsamtal idag.
Man blir en aning luddig i huvudet när man kör hem där vid fem.

Men idag har det bjudits på kinderägg och lockande stora påskägg som nog väger 6 kilo stycket.
Innehållet är hemligt men herregud så gärna jag vill ha ett av dom där.

Godisråttan i mig säger att chefen min fyllt det med godis jag bara älskar.

Håll tummsarna vänner att jag kommer hembalanserande med ett utav dom imorgon.




Torsdag imorgon.
Och lite planerande inför helgens påskfirande tillsammans med vännerna och grannarna i familjen H.
Julias Adam och Alice lilla Elsa kommer.
Jag har laddat med påskägg och prinsessfilm.
Knytkalas-påskmiddag, sånna gillar vi.





Men innan dess sista säljdagen på veckan innan fyra dagars ledighet och tillsammanstid som jag ska vrida ur varenda droppe ur. Njuta av sovmorgon och pratmorgon och krammorgon och Alice finurliga frågor och harang av nya ord som väller ut.
Och utomhus tid.
Det ska bli 20 grader i vår lilla stad.
Bara en sån sak.

Njut Lill-lördag och ta hand om er.

Kram

Inga kommentarer: