måndag 11 augusti 2014

ÄLSKA DEN DÄR PRUSSILUSKAN

 

Man skulle kunna tro att jag har en liten crusch på Prussiluskan.

Åtminstone kan man tro det då antal bilder på bara henne uppnådde närmare 100...
Så då kanske man skulle kunna säga att jag har det.
Ett litet svärmeri, som troligen är helt obesvarat men sånt måste man bortse ifrån.

Men, jag lovar att ni alla skulle drabbas om ni träffat och sett årets (tillika förra årets) upplaga utav Fröken P nere på finaste Astrid Lindgrens Värld.

För mig som vuxen är hon, och enkom hon, värd att åka dit för.
Flera gånger om.
Och det bara för att få se en glimt utav hennes helt fantastiska kroppsspråk och mimspel.
Hur synkat allt är ut i varenda muskel.
Från dom damiga 20 tals skorna på fötterna till den lilla doningen på det vällagda håret

Jag bara älskar henne.

Ä l s k a r henne.

Så ja.

Jag erkänner, jag har en hemlig crusch på Fröken Pruzelius.

Och det kära ni, erkänner jag stolt.

Men det skulle troligen även ni få, om (och när) ni såg henne.

Så, jag bjuder på denna tribute utav fantastiska Fröken P.

Varsågoda.












KRAM

Maja





Inga kommentarer: