söndag 24 augusti 2014

VID HÄRSJÖNÄS


Vi hade en halvdag vid Härsjönäs idag.
Vid vindskyddet med grillplats och ilagda bryggor i sjön.
Den där inbäddade fina platsen mitt ute i skogen som är så okänd för många.

Vi hade träff med fadderfamiljen vid barnens nya skola.
Grill och fiske och fika och prat och skratt och geocaching. 









En jättemysig dag med fyra barn och allt det där som hör till.
Varm oboj, bli bränd utav brännässlor, för man ska genom snårskogen och leta skatter.
Spring i benen och hittandet av en groda som pussades för att bli prins.
Men som inte blev det.

En dag i regnkläder och gummistövlar, nu är det höst.
Och solsken varvat med regn.
Vi är där nu.
Höst.
Och jag vill inte inse det.
Drar fortfarande på mig pumps och klänning till jobbet och ratar strumpbyxor för det är ju fortfarande sensommar, inte sant...

Vi tar söndag kväll efter härlig utedag och duschar av röklukten från elden och det där skogs-kliet som alltid kommer i hårbotten efter strapats utomhus.

Söndagskväll och laddar för en ny vecka.
Jobbig vecka.
Sista budgetveckan och tuffare än tuffast.

Imorgon behöver jag Röda Sten värre än nånsin på lunchen tror jag.
Vind i håret och havslukt i näsan.
Byta kontor mot friska vindar och härliga samtal.

Söndagskväll och jag hoppas ni alla mår bra.

KRAM

Maja

















Inga kommentarer: