tisdag 26 augusti 2014

MINA FINASTE SKATTER


Dom fick stanna hemma idag.

Hög feber och den där hemska skrovliga hostan som får lungorna att vända sig och Julias luftrör att strjeka, som vanligt.

Allt detta regn och utomhuslekar och jackor som gärna velat åka av och på.

Så idag var dom hemma.

Jag tog förmiddagen på jobbet och gjorde affärer för att efter lunch tillbringa resten av dagen med att pussa varma pannor, göra lätta mellanmål och äta glass mellan sagorna och filmerna.




Mina skatter som jag skulle göra allt för att ta bort det där onda ifrån.

Dom där glansiga ögonen av feberhetta och dom där hemska lätena i brösten när hostan skrovlar.





Imorgon blir jag hemma heldag med skatterna.

Får sätta affärer åt sidan och badda pannor och hoppas att allt det där hostiga snörvlandet som nu även landat i min kropp inte bryter ut.

Mina fina.
Som nu ligger med täppta näsor och varma kroppar och snarkar sig igenom natten.

Mina hjärtan.

Älskar

Kram

Maja



Inga kommentarer: