lördag 9 augusti 2014

EMMA OCH ALICE


Det är så fint det där.

Den där treårsförälskelsen som är mellan dom.
Där dom är trygga med varann.
Hur jag kan stå i smyg och lyssna på deras samtal när dom sitter och dinglar med benen på altantrappan i skuggan.

Deras funderingar på treårsvis.

Det är fint.
Och gör hjärtat luddigt och mjukt och ger ångest över att jag drar dom isär på vardagarna.

Nästa vecka delar dom inte längre förskola och fröknar.
Så vi lånar Emma så mycket vi bara kan nu när Per och Ulrika är borta.
Suger in varenda uns av Emma-gos det bara går.

Och trollen då.
Dom går, springer, hoppar, hand i hand, hjälps åt, bråkar, sjunger.
Och pussas.













- Jag älskar dig Emma, sa Alice.

Fint det där.
Dom där treåringarna.
Finaste jag vet.

Och målningarna då?
Fantastiska mästerverk kan jag lova.

KRAM

Maja

Inga kommentarer: