söndag 31 augusti 2014

ASTRID LINDGRENS VÄRLD


Godmorgon sköna söndag!

Äntligen är alla på benen efter dagar av sjukdom.

Och jag har tillbringat lite utav tiden med att redigera bilder och kom på att jag inte visat dagarna på Astrid Lindgrens underbara värld.

Där jag med lätthet skulle kunna tillbringa flera dagar, året om, när som helst och hur som helst.
Den där världen där barn får vara barn och vuxna får anpassa sig efter deras tempo.
Och jag gillar det.

Att det inte är (så) kommersiellt, att allt är anpassat till alla åldrar, att det är tillgängligt och genomtänkt och att alla karaktärer är utvalda med omsorg och ja, ni vet ju redan att jag har en crusch på både prussiluskan och Kling och Klang.
Det är lätt att få.

Att skriva om dagarna är en smula att ta i i överkant, dom flesta utav er har redan varit där och vet, och ni som inte varit där skulle nog tröttna en smula..

Det var solsken i dagarna två.
Det var glada varma rödkindade barn.
Det var teatrar och skådespel.
Och jag var troligen den enda som blev snyftig och blank när Ida sjöng sommarvisan vid Katthult.
Katthult som dom fått så vackert.

Och Allsången.
Med Fru P och poliserna.
Som jag skrattade.
Och barnen.
Och Julia som fick berätta historier med Pruzelius och Kling och Klang.
Och sitta intill Pippi och då behövs väldigt lite annat för att överträffa det.

Så.
Jag skriver inte mer.
Jag visar.



































































Önskar alla en Fab söndag.

Kram

Maja

Inga kommentarer: