tisdag 12 augusti 2014

SEGWAY GENOM STAN


Mina fina härliga kollegor som det var så härligt att få krama om igen.

Jaha.
Igår började jag jobba.
Semesterluddig i hjärnan och inte alls i fas med att vara klar med semestern.
Att vara ifrån barnen igen alla dessa hiskeliga timmar.

Och så tankarna om ifall vi verkligen verkligen nyttjat varenda semesterdag till fullo?
Fanns det någon ynka pynka dag som vi inte badade när vi kanske borde ha gjort det?
Ja, ni vet säkert vad jag menar.
Att börja jobba efter ledighet framkallar också tankar om vad ledigheten var.

Nåväl.
Igår började jag.
Luddig och sommarseg och tänkte att herregud hur ska detta gå?
Kan jag detta igen?
Har jag glömt allt?
Troligen inte, det bara ligger lite sockervadds-inbakat bland semesterminnen och bland allt det härliga som sommaren bar med sig.


Men vet ni.

Ser ni mannen där?
Peter.
Han fick oss att starta på det mjukaste roligaste, mest skratt-givande sätt han kunde.

Ser ni vad som står där intill Peter?

Japp.
Segway's.
En väldig massa segways.




Lite senare än vanligt kom alla till kontoret.
Semestermjuka i kroppen och kramar i armarna.
Med fotriktiga skor och bekväma kläder promenerade vi iväg mot hemligt mål.

Gemensam frukost vid måndags-soligt Lilla Bommen med kajen och båtarna guppande strax intill.
Ventilera semesterminnen och återkoppla och återigen känna i kroppen att jag har världens bästa nät omkring mig, i mina kollegor.


Men sen då?

Segway!

Och som jag skrattade. 
Herregud vad det var boostande.
Varenda skrattgrop kom fram och jag hade kunnat tillbringa hela dagen på den där segwayen, i den där skalbagge-hjälmen, vi fick åka runt i stan med.

Lilla Bommen, Järntorget, Slottsskogen, Avenyn...
Smått beroende framkallande måste jag erkänna.
Och Peter som förstod att detta, det var en Maja sak rakt ut i fingerspetsarna, körde upp intill och viskade
- Ställ dig på tå...då går det ännu fortare..

Så där vindade vi oss fram, i reflexvästar och skalbagge-hjälm, det stora leendet runt hela huvudet och ständigt på tå.
Jag älskar fart.
Herregud så jag skrattade.
Och stod på tå.
Och log.
Och skrattade ännu mera.

Avenyn har aldrig känts så härlig som då.







Igår.
Igår började jag alltså jobba igen.


Och det var måndag och jag var semesterluddig och sockervaddsmjuk i hjärnan.
Och tänkte att herregud, jag kommer inte ihåg hur jag säljer.

Men, jag fick åka segway genom stan.
Med mina fantastiska kollegor.
I sommarsol.

Och det var inte alla förunnat en måndag som igår.

KRAM

Maja


Inga kommentarer: