lördag 2 augusti 2014

TRIBUTE TILL MINA 40 I LIVET









Jag ville minnas Min Dag.

Och eftersom jag alltid, nästan och hela tiden bara står bakom kameran ville jag åtminstone den här dagen stå framför den.
Men ni vet ju hur det gick när P skulle ta foton och den ena skrattsalvan efter den andra bara forsade ur kroppen att det inte gick så där väldigt bra.

Så när kvällen blivit lite mera kväll och ljuset var perfekt tog Emelie tog fatt i kameran och regisserade mig som om hon aldrig gjort annat där bakom huset upp mot skogen.
Kinden hit, sträck på dig, skorna där, stå här, vrid på dig, titta på mig...
Och jag är så glad för hennes brinnande lust över viljan att föreviga.
Hon är lika mycket All in som undertecknad.

Och så gapflabbet.
Det sista gapflabbet som studsade mellan björkar och tallar och husväggar när hon gastade
- Släng av dig bh'n!
Och viftade lyrisk med armarna.

Japp.
Detaljöga för det lilla och tyckte inte alls att den skulle synas där bak på ryggen.
Tacksam är jag över synen.
Så här i efterhand kan jag ångra valet av klänning, men det var ju inte lätt att veta då.
Inte heller vilka fantastiska regissörs egenskaper fröken hade.
Ni skulle hört henne vid tårtskärningen.
Handen där, höften där, leendet hit och tårtspaden dit.

Jag är glad för den brinnande iver hon visade.
Och allt det sockervaddsluddiga jag fick runt hjärtat.


Outfiten:
Klänningen: Oasis
Skor: Gamla från Guess
Håret: Eget plus hårmunk från Glitter
Örhängen: Åhlens
Fotograf: Emelie

Kram

Maja


Inga kommentarer: