fredag 29 april 2011

Falsk Alarm...igen.

De kraftiga värkarna som började kl 10 har varit hanterbara med fyra Panodil Zapp under dagen.
Så noll färd mot Östra.
De sista två tabletterna har effekt i någon timma till men jag får ta 8 per dygn och så länge värktabletter håller värkarna i schack så får man hålla sig hemma.
Mormor står dock standby och redo för avfart så snart jag ringer men tja, i den här takten lär det ju inte hända något.

Julia och jag tog och gjorde oss lite muffinsbak lagom till pappa J kom hem och sen har dom fixat och donat ute, vattnat våra "putatisaj" och grönsaker och som vanligt har vi avslutat med kvällsmat på altanen.

(mobilbild)

- Fåj ja sjicka vispen mamma?
- Självklart, du brukar ju göra det.
- Ejje nä, ja menade sjickepotten, fåj ja sjicka den?
- Är den godast?
- Hihi, mmmmm :-)

Hon var super duktig idag (också) och gjorde alla moment, utom äggknäckningen själv.
Det svåra och trixiga är sockret, jag köper alltid bara 1 kilos påsarna och dom är små att få ner ett decilitermått i så jag brukar hälla över lite i en vanlig vispskål, då funkar det bättre.
Och idag valde hon lila muffinsformar och så hade vi lite gammal grädde i smeten och gissa om den smakade smaskens även för mamma Maja :-)

/Maja



1 kommentar:

Jenny sa...

Men vafanken... Vet hur segt det är att ställa in sig på att föda tidigt och sen gå över. Jag fick 15 bonusdagar. Mitt i varmaste högsommaren. Hoppas lilltjejen tittar ut snart!