torsdag 28 april 2011

Trädgårdsmästare

Ännu en solig dag...
Vi blir bortskämda och tror det är högsommar.
Och massa solkräm går åt för solen är stark.


Idag har vi återigen byggt massa legobygge på altanen och så varit på kontroll hos Anna på Mvc.


Som direkt hon hörde det var vi på intågande tjoade från sitt rum:
- Men va f-n Maja, jag ville ju inte se dig här idag.
Men det fick hon, för lillassyster vill inte ut.
Jag är glad att vi har Anna som barnmorska för besöken är iallafall glada och fulla av skratt och idag fick sig tom pricken en undersökning med måttband och blodtrycksmätning.

Magen har växt (sf måttet) 1 cm på 7 dagar, alla värden toppen bra så bebisen mår bra.
Nästa kontroll är nu inbokad hos Anna på torsdag den 5e, om inget skett före vill säga, och har inget skett då, utan att vi dyker upp med denna gigantmagen, så blir vi direkt inskrivna på Överburen-enheten (tror jag det hette) på Östra sjukhuset den 6 maj för rejäl genomgång med Ctg, ultraljud, mätningar och gyn-undersökning, öppenhet mm...
Och då ska man, enligt Anna, ta på sig sitt mest desperata, ledsna, slokna ansikte och säga att NU klarar vi inte mer, sätt igång mig.
Annars så får man snälllt vänta tiden ut, vilket i vårt fall är 11 maj.
Fy f-n rent ut sagt!


Hur som haver, väl hemma och efter mellis på altanen så är det vattning av jordgubbar och smultronplantorna som gäller. Det är något hon själv frågar efter och vi uppmuntrar naturligtvis.


Noga noga vattnar hon, vi fyllde nog kannorna fem gånger idag. solen bränner hårt.



När pappa J kom hem tog jag bilen, som vi fick hem igår igen, alltid något, och drog till Kvantum för gigant-stor-shoppning så nu är det föreberett för grill, matsäcksmat, godis och hemmagjord marrängtårta en helg som denna.
Har noll förhoppning om bebisleverans så här ska firas Valborg och beskådas löpare i Lerumsloppet.

När jag packat upp hela min gigantiskt överfulla matvagn (jag älskar att storhandla!)
så står det en mamma och son med en liten film dom ska köpa så jag säger att gå före ni.
-Men får vi det, jag tittar bara på din stora mage och tänker att du nog vill hem?
- Ingen fara, skulle fött för en vecka sen, fem minuter hit eller dit verkar inte bekomma henne....

På måndag får pappa J sin nya bil så hans uppgift denna härliga torsdagskväll är bil-städning inuti.
Alltid något som alltså kommer att levereras nästa vecka...i brist på bebis får vi en ny Volvo V70.
Tjabba-do.

Kram Maja
Ps, glöm inte smörja era små, solen är extrem, iallafall här.
Jag har fått jättebränna trots att jag varit i skuggan i stort sett hela tiden.
Illa Illa.
Rynkig och stor....sicken kombo.

1 kommentar:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Förstår din väntan, speciellt i denna värmen. Tur att du har solstrålen Julia hemma hos dig.