tisdag 12 april 2011

Soffläge

Hon har vilat, varit ledsen, kokhet, ätit lite yougurt, sovit 1,5 timma i sängen och ligger nu i myskläder i schäslongen och ömsom sover och ömsom tittar på NallePuh.
Jag ligger där med henne, ihop kurad så gott det går.
- Hur mår du Julia?
- Inte så bja....
- Har du ont nånstans?
- Nä...
Och så hostar hon så det rosslar i hela henne.
- Du har jättemycket feber fortfarande (39,2) så vi måste ta mer medicin om en stund.
 - Då föjsvinnej febejn mamma, då bjij ja pigg o fjisk igen?
- Jag hoppas det.
- Så vi kan gå ut?
- Inte idag, kanske imorgon.

Det bra i kråksången är ju just att det är aldrig svårt att få henne att ta flytande barn-alvedon.
Kruxet i kråksången är ju om vi måste in till BB som gräddan på moset.
Det får liksom inte hända innan hon är helt frisk.
Hur tusan ska jag annars kunna ligga där och fokusera när min lilla skrutt är hemma med någon annan och har hög feber och rossel-hosta?
Som gjort för stress...
Hoppelihoppas att det är en 24 timmars.
Jag gillar inte när hon inte mår bra.

Nu blir det mys igen.
Nalle Puh ska ut på skattjakt.
Kram Maja

1 kommentar:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Hoppas att lilla skruttan stannar inne ett par dagar till då så att storasyster hinner bli frisk.
Krya på dig lilla Julia.

Kram kram