tisdag 26 april 2011

Liten röd på hjul.


Idag var vi ute och lekte på baksidan redan vid tio tiden och efter lite promenad till postlådan och bananätande tillsammans på altanen så var det dags för vila.
För oss båda.
(Fast jag har fuskat idag och slängt in tre maskiner tvätt...)

Storplutten våran!

Så här skönt har Julia det i sin vagn när hon nu varje dag vilar utomhus i 1,5 timma minst.
Under tiden hon gjorde det somnade jag som en stock i fåtöljen intill under parasollen.



Eftersom solen även idag var stekande het på baksidan så får vi hålla oss i skuggan på framsidan där vi ritar, bygger med lego, böcker och bara har det så himla bra och roligt.


Mitt under fikan på eftermiddagen kom pappa J hem, lite tidigare än vanligt och med sig hade han Julias nya....



Skottkärra!
- Åh pjesis en sån ja önskat mig!! Åh ja äjskaj den!!
Pjesis en sån ja önskat, en jöd!


Den gamla i plast slängdes ju och självklart ska julia ha sin egen i plåt, precis som pappa J.


Hm, hur gör man nu då..?
Hon blev lite generad och visste inte riktigt hur hon skulle köra den...


...men inspekterade att pappa J verkligen skruvat fast alla saker ordentligt. 

Och självklart skulle den lilla hinken från farmor stå på skottkärran, full av bilarna från mormors påskägg och så förstoringsglaset, det följer henne vart hon än går.

På lilla mini promenaden idag hade vi med oss både pricken och hinken, fast hon tyckte att jag minsann kunde anstränga mig lite och hålla hinken åt henne så hon kunde snutta med prickens öra...

Kram Maja

När vi frågar Julia vad lillassyster ska heta , när hon väl behagar komma, blir svaret:
- Hon kan heta jillplutt, så hetej ja stojpjutt.
Ja, det får väl bli så, LillPlutt och Storplutt.
Låter som något John Bauer skulle kunna knåpat ihop.
Under tandborstningen nu på kvällen gjorde Julia enträgna försök att bonka och trycka ut syster genom magen men icke, hon bara rörde lite på sig och sen fick det vara bra.
Inte ens mina korta små ärenden nu på kvällen fick igång någon aktion.
Varje extradag känns som en vecka.
Och jag njuter inte.
/Maja

Inga kommentarer: