måndag 11 april 2011

Hålligång hela dagen


Jodå, den här vyn hade jag när Julia låg i vagnen på altanen och vilade middag..
Så jag kan ta det lugnt, mellan varven...ibland.

Vi vaknade ju som sagt lite sent idag...och solen strålade tidigt och det betyder utomhusdag.
Och vi var ute hela dagen och knatade in först vid halv sju för att äta middag.


Lunchen intogs på altanen.....



Frisk luft = Glupande aptit.


Tills det kom en fluga och satte sig i Julias ketchup, då ville hon inte ha mera :-)


Världens piggaste mört.

En liten övervintrad daggmask hittade vi under blåbärsbusken.

När Julia byggde sandslott åt mig i sandlådan, ett stort så jag skulle få plats, så rensade jag lite ogräs så nu är det fint runt blåbärsbuskar och i alunrots-rabatten.
Vi får väl bara se om dom stackars blommorna (alunroten) tar sig, vi har inte så stort hopp om det men vi har ju blivit förvånade förr.


Julia inspekterar buskarna.


När vi satt där kom grannen Cia och höll oss sällskap och vipps så var dom där två på TUssilago upptäcksfärd och lill-skrutt hittade tre stycken som jag fick.
Sen följde hon med Cia in till sig ett litet tag medan jag fixade lite fika åt oss alla på altanen.
Men vet ni, knasknäppa jag, jag saknar mig dotter dom stunderna..
Jag vet, det är ju tokigt, hon är i trygga händer inne hos Cia men jag saknar henne.
Och när dom kom gående mot vårt hus och Julia utbrister:
-Heeeeej mamma, jag jeta (leta) eftej dig, ja jängta (längta) eftej dig mamma!
Då blir jag ju varm i hela hjärtegropen.

När pappa Jonas kom hem så fortsatte iallafall utomhus-bestyren och han och Julia planterade kryddor och morötter i odlingsbänkarna så nu får vi se om det blir lite större skörd än förra året...


Det tar på krafterna även hos lilla fröken att vara ute hela dagen med sol och lek och hålligång.
Hon fick ju även hoppa studsmatta, på den stora studsmattan, ihop med Sofia idag, kanske var det de som gjorde att hon var varm och trött, ville inte bada men ville absolut gå och lägga sig strax före sju och någon saga orkade hon inte med uatn bara vände på sig och somnade som vi stoppat om henne...

Vi kanske har slarvat lite med mössa dom här två dagarna...
Vi får se hur hon vaknar imorgon, pigg och alert eller hängig och varm.
Kram Maja

Inga kommentarer: