onsdag 6 april 2011

På Önskelistan just nu...

....Att välkomna hem Lillasyster med ett rent hem och rena fönster.


Vi har jordens smutsigaste fönster.
När solen lyser ser vi kanppt ut.
Det har stått på Att-Göra-Listan länge nu men orken och andra saker har varit prio före.
Att få rent fönstren ligger just nu långt ner....
Att få klart allt till Lillasyster ska komma och få Julia delaktig i det och att hon inte på något sätt ska komma i kläm eller känna sig bortglömd, det är prio.

Så just nu önskar jag bara att någon god Fé helt plötsligt uppenbarar sig och vipps har vi rena och fina fönster och jag en punkt på listan mindre.
För jag har föga hopp om att jag är piggare på att tvätta fönstren när jag kommer hem från BB sen..
Men you never know.

Jamen Jonas då säger ni...
Jamen Jonas har ju massor av andra saker som han vill, vi vill, att han ska hinna klart, som är för vår allas skull, bla hobbyrummen där nere, så han har också fullt på sin lista.
Den där Fén hade varit välkommen!

/Maja

3 kommentarer:

Em sa...

Sådant kan man betala för, brukar inte kosta mer än 200-300 kr och man behöver inte ens vara hemma!

Mamma Maja sa...

För ett fönster ja kanske...
Vi har 12 stycken här uppe, plus altandörren...
Där nere har vi 5 stycken något mindre...
Det kostar nästan lika mycket att få hit en fönsterputsare som att bygga den efterlångtade altanen på baksidan.
Men tack ändå :-)
/Maja

Jenny sa...

Tänk på rut-avdraget :) Men ja, visst blir det dyrt ändå. Jag som trodde vi har världens skitigaste fönster men så bor vi mittemot en byggarbetsplats också... Och så är ju vårsolen så himla ärlig och ska visa all smuts... Bortförklaringar... Men vi ska också ta tag i det!