söndag 17 april 2011

Stålmannen


Nä...någon utlovad Stålmannen blev det ju inte.
Det är inte ett dugg bättre.
Feberfria båda två, javisst.
Julia hostar så hon rosslar men är stundtals ändå pigg men sover mycket.
Och utomhus har vi inte varit sedan i....tisdags.
Jag känns bara som jag blir sämre, hostan skär och bränner ända ner i bröstet och lungorna, det kan ju vara att alla organ är så ihoptryckta av lillasyster att det känns sju resor värre men skönt är det inte.
Våra näsor rinner konstant men man säger ju att så länge det är vitt gegg är det bra gegg så vi håller oss till det.
Nu blir det två timmars vila för Julia och mig, vi ska få bort den här elaka bacillen.
Allt går liksom i ultralapid.
Och mitt i spektaklet så tänker jag:
- Hur fabian mår lillasyster där inne av all min hosta. Och om hon vill komma ut, hur fabian ska det gå till?
Jag orkar inte.
Elaka bacill bort bort boooooooort!

/Maja

1 kommentar:

Jenny sa...

Stackars er. Lider verkligen med er. Ladda med massor av apelsinjuice, frukt, honungste och vila. Hoppas verkligen ni mår bättre snart.