fredag 29 april 2011

Får man?

Får man så där små-mörda sina grannar?
Sina grannar som inte ens flyttat in skall tilläggas?
Allås inte mörda-mörda helt och fullt, det vore ju illa, men bara lite smått så där?
Varför?
Det är dom nya som bygger sitt hus tre hus bort från oss.
Dom, eller deras arbetare, borjar dagen kl 06.10 med att spika panel eller vad det är för skit dom håller på med.
Att det var oki i onsdags när huset levererades, är en sak, det annonserades på lappar i allas våra lådor.
Men varje j-la dag kl 06,10?!?
I tätbebyggt villaområde där 80% har småbarn som troligen liksom vi, sover?
Blir galen....
Och har du väl vaknat är det inte det lättaste att somna om till dunket.
Hur f-n tänker man?
Att grannarna ska vara pisssura redan innan huset är inflyttningsbart?
Tro nu inte att jag bara ska sitta här och smågnälla utan handling, det är inte riktigt min grej så jag ska snällt ta och ringa detta nya hus-ägarpar och be dom att få sina arbetare att starta åtminstone 07,15.
Och jaaaaaa, jag ska ringa dom kl 06.15, det är ju den tiden dom väcker mig...
Och jaaaaa, jag ska vara mitt allra trevligaste jag och inte som det halv-kroat-monster utan sömn som jag just nu känner mig som....
Lovar.
Men man måste väl för fabian få upplysa dom om att vi som redan bor här, har rätt till lite morgonfrid och sömn?
Ska det här hålla på till deras inflytt i september blir jag smått skogstokig.
/Maja

Tillägg:
Nu har jag ringt, det trodde ni inte va? :-)
Hon, Nina, trevlig, och ja, jag väckte henne,,,trodde inte hon kunde styra deras tider.
Klart hon kan, hon är ju beställare.
Hoppas hon lyckas.
Vaknar hellre 0715 av hammare än 0615.
/Maja

Inga kommentarer: