onsdag 6 april 2011

Nybäddat



Julia i spjälsängen när vi bodde i stan...
Hon älskade dom där clownerna som nu också lillasyster ska få ha.

Idag har Julia och monterat ihop spjälsängen klart och lagt i båda madrasserna och bäddat med allt gott nytvättat.
Allt är Julias fd täcken och lakan och hon har varit med och dragit och skakat och rystat.


Just nu står ju sängen i vårt arbetsrum, innan den ställs i vårt sovrum, mest för att Julia ska vänja sig lite att vi plockar upp hennes gamla saker och att lillasyster ska få ta dom..



Arbetsrummet är ju det rum som sedan kommer fixas, målas och tapetseras och inredas till Lillasyster.
Vi flyttar ju ner arbetsrum och gästrum till bottenplanet.
Till skillnad från Julias rum som går i gammeldags stil med rosa och vitt, kommer Lillasysters rum gå i samma stil men med röda inslag istället för rosa.
Något eget måste dom ju få ha.


Överkast, gammalt och handvirkat, hittade jag på Tradera och det är nästan likadant som det jag fyndade till Julias fina säng.

/Maja

2 kommentarer:

Tina sa...

Va mysigt! Nu är allt snart klart för lillasysters ankomst, ju. :-) Livet blir dubbelt så bra, jag lovar, även om det ibland är dubbelt så svårt att få ihop med, iaf första halvåret. Men jag bara ääälskar att ha två barn.

Tina sa...

Va mysigt! Nu är allt snart klart för lillasysters ankomst, ju. :-) Livet blir dubbelt så bra, jag lovar, även om det ibland är dubbelt så svårt att få ihop med, iaf första halvåret. Men jag bara ääälskar att ha två barn.