fredag 22 april 2011

Ingen Påskbebis so far...

Jag börjar starkt tvivla på att ungen vill ut.
Hon har bosatt sig där, van vid mitt vaggande.
Igår var vi på kläm, mät, känn och kontroll-besök hos Anna.
Alla värden bra och lillasyster, ja hon ligger där hon ligger.
Pappa J kom och hämtade oss för färd mot Ica och matshopping men inte ens det fick fart på lillsyss.

Men, farmor kom ju igår, överfull av presenter till oss alla, som vanligt, och stannar nu några dagar så kanske att jag slappnar av mera när jag vet att barnvakten finns i huset och jag inte behöver korrigera ihop vårt backup-schema som gällt sista veckan med vem som kan när och hur och tid på dygnet osv.

Igår skärtorsdag, vilken kväll!
Vi satt ute och grillade och åt och drack kaffe på altanen till halv nio.
Helt fantastikst!

Idag långfredag är alla utom jag redan ute och pysslar.
Farmor med Julia i sandlådan, Jonas bär virke till baksidans altan och jag sätter bröddeg inomhus.
Även en sockerkaka ska bakas tilll fikat.
För som Jonas sa, vad var det du bakade den dagen vattnet gick och julia föddes på natten?
- Sockerkaka...
- Gör det idag med, det kanske sätter fart.

Hm, jag ska bära virke och hoppa studsmatta ja, det är mitt mål.
Ungen ska ut före söndag, det ska jag bli man för!

Kram och Glad Påsk allihopa!
/Maja 


Inga kommentarer: