lördag 2 april 2011

Godmorgon Lördag


En disig lördagsmorgon mötte oss idag efter några timmars sömn där förvärkar höll i sig till och från under hela tidiga natten.
Idag skulle vi åka till lillebror Markus och hans Lotta i Skövde men vi håller oss på hemmaplan.
Inte för jag tror det ska komma bebis men för att ta varje tillfälle som finns till vila.
Kroppen är lite trött och lillasyster ger mig ingen chans.
Jonas bettar att lillasyster tittar ut senast den 15e april och jag den 12e, beräknat datum är ju egentligen om 19 dagar men som sagt, Julia var 7 dagar tidig och statistikmässigt så föder dom flesta omföderskor 2-3 dagar tidigare än barnet innan...
Fast det är ju så individuellt.

Igår var det iallafall fredag och både jag och Julia var lite halvsega efter strapatsen på motorvägen.
Men, som alla vet så inbringar ju fredagar lite extra av allt och fröken fick välja dagens göromål.
Det startade med att jag fick mysa i hennes säng innan frukost, läsa böcker och bara prata.
Vi ritade och lagade våfflor till lunch, det stod mellan det och pannkakor.
Och så soffmys till NallePuh och hjälpa mamma i tvättstugan med två maskiner tvätt.
När Jonas kom hem åkte jag iväg och hämtade ett stort paket med tyger som varit restade så nu har jag för att sy nytt överdrag till både babysittern, saccosäcken och en hel massa annat.
Till middag lagades denna otroligt goda lövbiffgryta tagen direkt från Bevemyrs fina härliga inspirerande mat/bak-blogg!

Kram Maja

1 kommentar:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Hoppas lillasyster kommer snart så att du inte behöver gå över tiden som jag fick med Wilma..