söndag 9 januari 2011

Arbetsbyxorna på.

Jonas har börjat testa tigersågen.
Och gav sig på väggen i blivande Hobbyrummet/ arbetsrummet där nere på bottenlan.
Ett rum som nu varit ett stort, men haft en avdelande vägg, där Jonas på ena sidan haft sina verktyg och liten arbetsbänk, plus att där finns ytterdörr ut.
Den andra halvan av rummet har bara varit ja-men-här-ställer-vi-saker-som-vi-ska-ha-men-inte-vet-var...
Och så har jag haft det (också) som lite sprayfärgsrum.

Planen med det rummet, den plan som funnits sedan vi flyttade hit, men som bromsades utav att altanen  rasade och prio blev att lägga krutet (pengar och energi) på den istället.
Eftersom vi "blir av med" gästrummet/arbetsrummet här uppe, där jag just nu sitter, pga att det lilla knyttet ska ju få ett eget rum om något år, så ska det göras arbetsrum där nere.

Det stora hobbyrummet ska delas i två likastora med en reglad ordentlig vägg, och dörr, så att det ena rummet, med egen ingång utifrån, blir Jonas/vårt, hobbyrum/verjktygsrum.
Den andra delen, blir mitt och Julias arbetsrum/hobbyrum/syrum/pysselrum, med väggfast långt skrivbord, mycket yta, varsin arbetstol, tre stora höga bokhyllor med dörrar där vi kan ha alla pärmar/kontorsmaterial, tyger och tillbehör.
Ordning och reda, mitt motto.
Stort klippbord med höj och sänkbara ben så att det även kan nyttjas som extra förlängningsbord till vårt matbord här uppe (då det är likadana bordskivor)
Där inne kommer vi även att kunna hysa lite övernattande gäster är tanken.


Så, projketet har startat men på den här nivån, riva-vägg-och-leka-Timell,är jag inte med, utan håller mig med Julia här uppe och tittar på Pippi.


Damm, damm, damm,min värsta fiende, typ.
Men det blir nog bra, när det blir klart, jag ser slutresultat i alla våra projekt, Jonas ser härligheten i att riva och skapa kaos med byggdamm.
Same same but different :-)
Och slutet brukar bli bra...

Kram Maja

Inga kommentarer: