söndag 9 januari 2011

- De kan hända pappa.

Vi sitter vid matbordet och äter middag, Jonas har duschat igen efter allt rivningsdamm som fastnat på honom efter väggrivningen.

- Haj du duschat gen pappa?
- Ja det har jag.
- Vaj du mutsig pappa?
- Ja, jag hade en massa damm på mig.
- På ajmajna? (armarna)
- Vart hade pappa blivit så där smutsig då Julia?
- I käjjajen (källaren)
- Vad gjorde pappa i källaren?
- Hade söndej väggen hade pappa i käjjajen.
- Nääää, men fick han det? (låtsas förfärad)
- Jaaaa, de vaj jättesnäjjt av pappa.
- Har du också duschat idag Julia?
- Ja Juja haj duschat.
- Var du också smutsig på armarna?
- Nej.
- Var var du mest smutsig då?
- I ansitet (och så drar hon likt en dramaqueen med handen över ansiktet)
- Och kanske lite på rumpan?
- De kan hända pappa.
*asg*

Våra dagliga konversationer och lilla frökens egenhändiga krumelurer skulle kunna uppta metervis av denna dagbok/blogg så jag delger er bara dom allra härligaste och dom vi kommer ihåg.
/Maja

1 kommentar:

Tina sa...

Hahahahahahahah! Åh, herregud... HAHAHAHAHA! Hon är ju född komiker, eran Julia! Jag tycker det är så kul att både läsa och själv skriva ner såna här konversationer och jag tänker att det kommer vara SÅ skoj för våra barn sedan att kunna gå tillbaka och läsa om tokigheterna de sa då de var små. :-)

Kramar!