fredag 14 januari 2011

Mörka eller inte...

Jag känner mig som en StenaLine färja och inte alls så smidig som när jag väntade Julia samma period.
Dock tänkte jag, knasigt, när jag var på AF mötet i onsdags att om jag sträcker på mig och draaaaaar in magen så kanske jag kan mörka att jag är gravid och låtsas att jag bara är lite tjock..
Ja menar, det satt ca 20 stycken andra i det där rummet som kanske såg mig som ett "hot" annars, eller inte...
Man vill ju inte ställa till med upplopp liksom.

Men nja, kanske inte.....det här kortet är ändå taget på förmiddagen, då ska ni se hur jag ser ut på kvällen.
Jag får bara inte ihop det.
Bebisen ligger på dryga 900 gram.
Extra blod ca 1 kg.
Livmodern ca 1 kg.
Fostervatten ca 1 kg (?)
"Extra" bröst ca 500 gram.
och så var det ngt mer barnmorskan sa...
Det blir iallafall totti: ca 4,5 kg.
Varifrån kommer dom resterande 5,5 kilona?
Bara undrar...(surt)
Och varför, varfööööör får man stor ankröv och höfter som en brasiljansk madonna?
Jag bara frågar..
/Maja

1 kommentar:

Tina sa...

Och jag som tycker du är en sån nätt graviddonna. :-) Jag har gått upp så mkt vid mina graviditeter (35 båda gångerna) och får kämpa som en ko för att gå ner allt igen. Jag tycker du är jättefin!