måndag 3 januari 2011

Söndags Sol.

Söndag och solen sken igen.
Ut och åka pulka, men den långa promenaden fick ge vika för pulkabacken några meter bort, det går inte dra pulkan alls på vägen nu, så jag hoppas hoppas att leksaksaffären har några nya på lager idag.

Snöfigurer alá Jonas.
I verkligheten ser dom ut som en gubbe och gumma i profil, fast det kan vara svårt att se här.

Det ligger ju några cm tjock skare under nysnön, det är den som gör det möjligt att bygga alla figurer, men man kan ju undra vem som tycker det är roligast, Julia eller Jonas...

Men hon hjälper till. Och ibland gav hon mig små bitar.
- Titta mamma, den få du av mig, jätte fin!

Fast det var skojigt att rasa mästerverket också....


Dom byggde ett fort.....

Där Julia satt vakt...

Så var nyårshelgen till ända och det är idag redan den 3e januari 2011!
Helt galet, eller som lilla fröken säger:
-Hejt gajet mamma!

Idag ska vi till Anna på mödravården och väga mig, ta blodprover, lyssna på hjärtat och lite annat.
Idag går vi in i vecka, låt se, vecka 25 och har ca 100 dagar kvar.
Idag ställde jag mig på vågen för första gången på tio veckor då min Anna förra gången sa:
- Du måste måste ha gått upp minst fem kg nästa gång!
- Inga problem Anna, det har trots allt varit både jul och nyår..
Och som sagt, nästan 10 kg upp, från 54,5 till idag 64.5 kg :-)
Herregud vart ska det sluta!?
Återkommer..
Kram Maja


Inga kommentarer: