tisdag 18 januari 2011

- Ta me mina gujdpengaj tijj Ajingsås.

Jag försöker fixa klart i Julias rum.
Organisera, städa undan bebissaker, smuggla undan fula hemska kramdjur i allehanda hemska färger som hon inte lekt med eller sett på ett halvår då dom ändå legat i henens förvaringskista mm mm.
Dom gör bättre nytta nere på Röda Korset eller på ett härbärge känner jag...
Men det är inte helt lätt.
Hon vill ju så gärna "jäppa tijj dig mamma" och kånka runt saker, flytta saker, vara lite lite i vägen så jag snubblar på hennes dammsugare osv..
Men, sen rätt som det är så kommer hon, med sin svarta väska.
- Titta mamma, jag haj stoppat nej mina gujdpengaj i min väska,kan ta me mina gujdpengaj på tåget tijj Ajingsås!
- Ja så bra Julia, precis som Pippi?
- Jaaaaa!
- Vad har du mer i din lilla fina väska då?
(Igår kom hon nänligen och skulle ha sina klossar i den och då sa pappa J att det är ju jättebra att ha telefon, pengar och en extra napp i sin väska...då vi ville att hon skulle ta ut nappen ur munnen..)
Julia håller upp sak efter sak
- Ja haj...min tejefon i min väska haj ja, mina gujdpengaj, smöj-jocket (smörpaketslock), ett kojt (vykort) o gujdpengajna har ja, tijj Ajingsås!

Det är ju skönt när febern är borta, då är det som nu, full fart igen på fröken, och tydligen vill hon ut på utflykt inom snar framtid.
/Maja

Inga kommentarer: