onsdag 12 januari 2011

Utrymmet slut..igen?!?

Herregud vad lite utrymme 1 Gb verkar vara...
Eller så får jag sluta skriva så mycket för nu är utrymmet slut, igen!
Ordnar det, sen....ikväll..

Idag var ju en "Arbetsförmedlingsdag", dvs kl 09 skulle jag, ihop med 20 andra få info på AF hur man är arbetslös och vad som gäller.
Jonas skulle då vara hemma till kl 10 och sen möta mig nere i centrum med Julia och vagnen i beredskap och så skulle jag och Julia  hem och Jonas åka vidare till jobbet.
Det var planen.
Den stöp kan man väl säga med räddades ändå.
Halv 9 stod jag påpälsad och väntade på bussen.
Klockan blev kvart i...Ingen buss.
Inatt har det kommit dryga 5-7 cm snö.
Bussen alltså inställd...eller?
Ringa hem.
- Kan du slänga på Julia overallen och dra på er snabbt och köra mig till city? (jag hade ju inte tid att gå då det tar ca 45 minuter i detta vädret..)
En minut försent nämligen till AF och paragrafryttarna avanmäler dig hos Akassan, så dit vågar man inte vara sen...
En minut över nio springer jag in på AF, ber om ursäkt för den inställda bussen och allt frid.
Kl 10 när mötet är slut står återigen Jonas och Julia utanför med bilen men vi slipper gå hem i snömodden och halkan utan Jonas kör oss hem igen, såklart.
Så nu är vi inne i värmen och myser.
Så, slutet gott, allting gott.
/Maja

Inga kommentarer: