fredag 28 januari 2011

Meducin

Julia ligger i sängen och ska vila lite innan färd mot city LeRum.
- Mamma, ja haj jite ont i magen.
Jag går in och lägger och stryker med handen på hennes ben och frågar.
- Har du ont i magen hjärtat?
- Men mamma, de däj äj inte magen (och så pekar hon på min hand på hennes ben) de däj äj mitt ben, häj äj magen, däj haj ja ont...
:-D
- Ja hövej (behöver) jite meducin tjoj ja....
Julia älskar sin medicin nämligen, och då menar jag Alvdeon som hon får när hon har febertopparna, dom kända 24-timmars...den smakar smultron.
- Du får vatten Julia, ingen medicin.
- Min mage hövej meducin tjoj ja.
- Det tror inte mamma, den behöver vila så vi kan ut och gå sen.....

Det bra i kråksången är att hon aldrig knusslar när det är dags för alvedon eller vissa fall Mollipect, när hon haft enveten hosta...och att hon förstår sammanhanget ont + medecin = frisk.
/Maja

Inga kommentarer: