tisdag 25 januari 2011

Hektisk förmiddag...

Hua så produktiv jag varit idag måste jag berömma mig själv.
Igår tog ju Julia och jag bussen till Göteborg för att tillsammans med pappa J ha ett bankmöte där vi låste bolånen och gjorde ett bättre räntesparade av Julias konto och lite annat.
Och så heppz fick jag reda på att om jag inte sökt uppskov på vinstskatten från lägenhetsförsäljningen så skall resterande summa, ca 135000 kr in nu den 12 feb...
Hujedamig!
Hade jag noll koll på kan jag berätta.
Så förmiddagen idag har jag:
Ringt mäklaren som sålde lgh'en för att be om eminent sifferhjälp.
Ringt Bvc för att ändra tid för Julias 2,5 års kontroll.
Ring Mvc för att få tid samma dag som Julia ska på kontroll så vi slipper åka flera dagar i rad.
Mailat med FK då dom inte verkar ha koll och skickar ut fel blanketter.
Sökt ännu ett jobb som Vårdadimistratör på Sahlgrenska.
Ringt SEB och frågat hur jag gör med mina fonder där för att få ut dom. (krångligt värre!)
Mailat med Swedbank-Carina då jag inte kom åt det nyöppnade kontot vi startade för Julia.
Ring Skatteverket och fick pratat med en trevlig dam som upplyste mig om att jag redan har ett uppskov liggande på vinstskatten från 2009 så jag behöver inte göra någonting mer än betala uppskovsränta, vilket jag föredrar då jag anser mig behöva (oss behöva) ett buffertkonto med besparingar om jag ska gå hemma i ca två år till.
Stor sten lyfte....
Ringt tillbaka till mäklaren och meddelat att min senila mamma-hjärna snurrat till det och jag inte alls behöver ha hans skatte-kunskaps-hjälp.
Fixat så att vi ska hämta ett fiiiiiint gammalt Linneskåp, precis ett sånt jag vill att vi ska ha, på torsdag, Jonas ordnade så att Fredrik hjlper oss med större bil...
Vi kanske hade fått in en utav luckorna i Jonas bil :-D
Och så har jag satt en bröddeg medan jag var i telefonkön till skatteverket.
(Ska lägga ut receptet, det är gott, farmors recept)
Badat Julia under tiden och fått alla sängar bäddade och disken fixad.
Nu ska jag bara sätta ut lite saker på Tradera och organisera ihop alla påsar med kläder och saker som ska till Röda Korset och ikväll kommer en försäkringsrådgivare från Trygghansa så vi ska justera lite av våra livförsäkringar och byta Julias i Folksam mot en ny i TryggHansa.
Herregud så äckligt produktiv man kan vara en tisdagsförmiddag.
Tror jag fixar mig en S T O R koppkaffe och skumtomte och så skippar jag löpbandet idag.
Med gott samvete skall tilläggas.
/Maja

Inga kommentarer: