onsdag 22 juni 2011

Ännu en med regn.

Ännu en regn dag väntade oss när vi vaknade.
Eller, liksom igår fick jag väcka henne men idag strax före nio.
Liksom igår så fick jag sova hos Julia en timma inatt, eller det är ju mera morgon när klockan är fyra.
Hon tassar in, ställer sig på min sida, med Pricken och Snutten i handen och frågar snällt om jag kan sova hos henne.
Ser liksom ingen anledning att säga nej.
Om mitt sovande hos henne ger henne trygghet och någon  form utav uppmärksamhet så gör jag det.
Det ger mig ryggvärk utav bara h-vete dock.
Vet inte om den gamla skadan gör sig påmind eller om det är vanlig tvåbarns-mamma-bär-på-barn-ryggvärk.
Återstår att se.

Igår tog vi det lugnt. Julia hostar snorar och var lite varm så vi lekte med lera och bakade sockerkaka.
Idag blir det lite samma.
Vädret botten, får se om det lättar upp så går vi ut annars roar vi oss inne.
Idag ska vi baka limpor och lite matpajer till midsommar.
Och kalas inbjudningarna till Julias tre års kalas måste göras och nästa vecka skickas ut.
Gillar att vara förberedd.
Slippa stressa i sissta sekunden.
och herregud, dagarna bara rullar på så snart är vi där.

Vi har ju även bokat upp två lokaler till Alice Namngivningsceremoni, den ena ska jag titta på imorgon, Tingshuset heter den, ägs av Röda Korset, och det andra huset Villa Ågården ägs av PRO och ska beskådas på tisdag.
Datum är satt.
Officianten blir Sune som vi ska träffa under sommaren för att prata.
Som sagt, framförhållning är A och O med små barn runt hasorna.

Nu vankas frukost.
Maja

Inga kommentarer: