torsdag 30 juni 2011

Såklart Julia ska ett par.

Julias födelsedag planeras för fullt.
Kom ihåg listor skrivna, ideér som ploppar upp antecknas för att inte glömmas och presentinköpet har funderats över.
Jag vill ju alltid (oftast) köpa något med en "mening" och iår kom vi på det.
Jonas har skissat på ett toppenfint målar/rit stativ han ska bygga, som slår alla Ikea varianter med råge, som jag sedan ska måla vitt.
Varför köpa sånt man kan bygga mycket finare och bättre?
Förvisso blir det mer än dubbelt så dyrt men kvalite kostar, som Jonas säger.
....när det kommer till virke.

Det ska sedan ställas i hobbyrummet på den stora dagen och vara klart med färger, alla stora flaskor vi fick av farfar, och så köpte jag nya stora fina penslar med breda borst.
Om jag hinner ska jag sy ett målarförkläde också.
Dessutom...såklart hon ska få ett par alldeles egna arbetsbyxor hon kan ha när vi grejjar och hon hjälper pappa att snickra och bygga.

Åh vad jag älskar att planera :-)
Maja

Inga kommentarer: